post hari ni berkaitan dengan.....................................

Jun 21, 2011

PMS! ataupun name penuh die sindrom prahaid..kalau BI pule premenstrual syndrome..
ahhh! tibe2 aku rajin pulakkan nak cerita pasal benda ni..tapi aku da rimas! kalau perempuan,anda tahu lah kenape aku rimas dengan benda ni..

akak wikipedia kate, PMS ni,adalah gejala fisik,psikologis, dan emosi yang terkait dengan siklus menstruasi wanita. ape tu siklus?kalau ikut kefahaman aku kitaran kot..

Selalunye PMS ni akan menghantui para wanita due minggu sebelum datang haid..

mesti korang ade rase.............


STRESS! kan3?haa...jangan tipu~ haha.. ye...ini adalah salah satu gejala PMS.. kemudian..korang akan rase..


SEDIH! murung..rase macam "kenape semua org xpaham aku???" ini juga salah satu gejala PMS..sampai korang akan rase nak menangis2 je kan..sob3..saba ye..saba..jangan menangis...hihi.. kemudian lagi...


korang akan rase nak marah je keje..orang usik sikit,korang da nak marah..orang xlayan sikit,korang da nak marah..orang bergurau2,da nak tersentap..peh.. sentap ati mak nak..

ini semua sebab PMS yang xberibu dan bape tu..cis! ade banyak lagi la simptom2 PMS ni..macam sakit kepala,nak makan banyak2,jantung berdebar2,perut kembung (da macam baby plak..haha),dan sebagainye...

bagi aku,PMS ni betul2 mengganggu kehidupan seharian aku..simptom2 yang aku rase selalunye,sensitif terlebih,rase nak marah,murung,feel unwanted and jantung berdebar2..sometimes aku menangis tanpa sebab,..dasyatkan jadi perempuan?haha

Penghidap2 PMS ni aku rase dorang bukanlah teringin benda ni berlaku kat dorang kan..cume dorang rase dorang nak ade sumone yang boleh buat dorang rase selese lepas tu dapat kurangkan rase unwanted n sekalian alam yang same waktu dengannye tu.. 

kalau dorang dibiarkan sendirian,alone,alone n alone,aku rase makin parah la PMS ni..hahahaha...

oklah..PMS aku da datang.. =.=' cau!

p/s: mengape ketike aku memerlukan sangat earphone,benda tu mesti tertinggal kt rumah?huk3.. (PMS!!PMS!!) 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...