tak payah nak merokok sangatla!

Jul 27, 2011

ni aku angin satu badan ni..
nak merokok,pandang-pandang,jeling-jeling la orang sekeliling.. merokok ikut suka hati macam kedai tu kau punya..

mana tak panas hati..hujan-hujan lebat gini,dah sah-sahlah waktu lunch memang bersesak orang kat kedai makan bawah office aku tu..dah takdak tempat lain dah..semua temput full capacity..eh..apa aku merepek ni.. semua tempat penuh beb wa cakap lu!

akhirnya,bersinar-sinar mata aku nampak tempat yang telah dichop mohor oleh officemate aku.. tengah sedap aku layan nasi bersama sambal paru dan terung,aku nampak asap berkepul-kepul..

ehh!!! kebakaran ke ni?mak!! tolong!!!

sekali aku tengok orang kat belakang aku..sedap je... fuhh~~ fuhh~~~

aku dah nak terbatuk-batuk dah ni bau asap dia yang tak berapa nak wangi..kau ingat kau hero sangat hisap rokok fuuhhh~~ fuhhh~~ masa aku tengah makan? 

cepat-cepat aku beristighfar bagi dia dengar bahawasanya aku tidak menyenangi perlakuannya itu.. 
(sekali keluar sastera daaa)..

tapi...dia masih.. fuhh~~~ fuhh~~~~


aku sumbat banyak-banyak dalam mulut kau nak?


sahutlah kempen kerajaan! 
yang fuhh~~ fuhh~~ lagi kat tempat sempit takdak udara nak keluar dah tu kenapa?

katakan taknak pada rokok!!!!

p/s: bila aku bau asap rokok,kepala berpinau,dada sakit,idung gatal. =.='

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...